Nyttodata erbjuder serviceavtal som kan skräddarsys enligt era krav och behov.

Vi åtar oss att agera som konsulter inom alla våra verksamhetsområden. Ett serviceavtal försäkrar er om att ni blir prioriterade som kund samt erhåller ett lägre timpris mot ordinarie timtaxa. Till våra avtal kan vi koppla olika inställelsetider för hela avtalet eller för delar av er IT-miljö.

Serviceavtal

Vårt mest populära avtal är det så kallade Tidbanksavtalet som innebär att vi efter analys uppskattar ett årligt behov av underhåll, telefonsupport och akuthjälp. Tidbanksavtalet förfaktureras en gång per kvartal. De timmar som inte användas under detta kvartal sparas i en tidbank för senare nyttjande.

6-minutaren

Som tillägg till Tidbanksavtalet har vi tjänsten ”6-minutaren” som innehåller nedanstående punkter. Denna dagliga kontroll gör att många problem helt kan undvikas.

  • Kontroll av loggfiler
  • Kontroll av backuploggfiler
  • Kontroll av systemvarningar
  • Kontroll sker på vardagar och tar 6 min per server

Har ni frågor om serviceavtal?

    Vi har molntjänster och serviceavtal hos Nyttodata.

    Vi känner att om det krånglar så är det bara att lyfta på luren. Vi får snabb hjälp via fjärrstyrning, kanske snabbare än om vi hade haft en lokal leverantör som först skulle komma över och titta på datorn. I detta läge blir det mer miljövänligt och vi slipper resekostnad, säger Ulf Sällberg.