Nyttodata har en lång historik och en väl samlad kunskap om kundanpassade lösningar inom affärssystem.
Vår målgrupp är företag som har behov av en stark, stabil partner där långsiktiga relationer och kunskap står i fokus.

När ni väljer affärssystem är det viktigt att det har rätt funktionalitet för just er verksamhet och att det bygger på en modern teknisk plattform.
Ett bra uppbyggt affärssystem ska dessutom vara lätt att förstå och enkelt att arbeta med.
Förändringar i verksamheten ställer också stora krav på att affärssystemet kan anpassas efter nya förutsättningar.

PYRAMID BUSINESS STUDIO

Nyttodata är auktoriserad återförsäljare av affärssystemet Pyramid.
Med ett lättarbetat gränssnitt och välutvecklad funktionalitet riktar sig Pyramid affärssystem till både små och medelstora företag inom många olika branscher. Pyramid utgör en modern och flexibel plattform för ekonomi, leverantörskedjan, butik, tillverkning, projekthantering och verksamhetsstöd.

Offertförfrågan på affärssystem Pyramid nu >>

Pyramids grundmoduler

  • Connector.

    Order/Lager/Inköp

  • Connector.

    Projekt

  • Connector.

    Redovisning

  • Connector.

    CRM/Säljstöd/Connect

  • Connector.

    Fakturering/Kundreskontra

  • Connector.

    Leverantörsreskontra

  • Connector.

    MPL/MPS

Exempel på fristående moduler:

  • Butik/kassa
  • E-handel
  • Flerlager
  • Inventarie
  • Lagerplats/Batch
  • Miljöavgifter
  • Prisinläsning
  • Statistik
  • Tidrapport
  • Valutaorder

PYRAMID BUSINESS EXPRESS



Mindre företag är ofta hänvisade till enklare ekonomisystem som sällan täcker behoven. Därför erbjuder vi Pyramid Business Express som ett prisvärt alternativ för det mindre företaget.

Med Pyramid Business Express kan affärssystemet växa i takt med företaget och fristående moduler kan kopplas samman till ett system med hög kompetens. I Pyramid Business Express kan antalet samtidiga användare maximalt vara fyra men det går att utöka licensen från en Business Express till en Business Studio för flera användare efter 1 år.

Offertförfrågan på Pyramid Business Express nu >>

Pyramid Business Express är ett komplett affärssystem och innehåller:

  • Connector.

    Fakturering/kundreskontra

  • Connector.

    Fakturaarkiv

  • Connector.

    Leverantörsreskontra

  • Connector.

    Giroutbetalning

  • Connector.

    Order / Lager / Inköp

  • Connector.

    Redovisning

  • Connector.

    Redovisning Plus

  • Connector.

    CRM / Säljstöd

Populär modul

Kassa

Integrationen med affärssystemet Pyramid och de många möjligheterna till att utrusta kassaplatsen är några av de egenskaper som ger Pyramid Butik dess styrka som butikssystem.


Pyramid Butik ger stora fördelar
Under Pyramid Butik samlas funktioner avsedda för försäljning – t ex kassa, betalkort, fakturering och statistik. Med artikel-, pris- och kundinformation samlat i ett system får all personal tillgång till uppdaterad information. Affärssystemet ger dig kraftfulla funktioner för BackOffice och möjlighet till komplett varuflödeshantering från ordertagning till tillverkning och leverans.

Samma system med många ansikten
Pyramid Kassa kan ställas in efter de behov du har. Du kanske behöver en enkel och snabb utgångskassa? Eller du vill kanske ha en kassa med mer avancerade funktioner som t ex order, fakturering eller serienummer? Här finns möjlighet att använda båda samtidigt!

Hur vill kunden betala?
I Pyramid Kassa finns såväl direktförsäljning, som möjlighet att registrera order och göra utleverans. Använd de betalningsätt som passar bäst t.ex. kontant betalning, betalkort, presentkort, bonuscheckar eller tillgodokvitto. Flera betalningssätt kan kombineras på ett och samma kvitto. Via kassan kan du även låta kunden betala sina fakturor direkt. Pyramids kassasystem är certifierat och godkänt av Skatteverket.

Offertförfrågan på affärssystem modul KASSA nu >>

 

Caroline och Linda tycker attesthantering i Pyramid är toppen!

Linda_Karlsson– 2012 började vi med attesthanteringen samt digital tidrapportering, säger Caroline Johansson.
– Vi har fyra företag som ingår i Fyrstadsgruppen, Fyrstads El, I´Connect, Sävedalens El och LG Konsult, säger Linda Karlsson. De jobbar båda med ekonomi och tillsammans berättar de att övergången till det nya arbetssättet inte var svårare än att lära sig att hantera en kopiator. Linda peppar andra som kanske tvekar inför förändringen att det både är tidssparande, effektivt och säkert.
– Då vi har kontor i Munkedal, Uddevalla och Göteborg är det skönt att slippa postgången. Nu kommer det e-post till dem som står på attestlistan och även en påminnelse om de inte attesterar i tid. En annan fördel är att alla leverantörsfakturor finns tillgängliga i systemet, säger Caroline.
2016-10-15T07:56:39+00:00
– 2012 började vi med attesthanteringen samt digital tidrapportering, säger Caroline Johansson. – Vi har fyra företag som ingår i Fyrstadsgruppen, Fyrstads El, I´Connect, Sävedalens El och LG Konsult, säger Linda Karlsson. De jobbar båda med ekonomi och tillsammans berättar de att övergången till det nya arbetssättet inte var svårare än att lära sig att hantera en kopiator. Linda peppar andra som kanske tvekar inför förändringen att det både är tidssparande, effektivt och säkert. – Då vi har kontor i Munkedal, Uddevalla och Göteborg är det skönt att slippa postgången. Nu kommer det e-post till dem som står på attestlistan och även en påminnelse om de inte attesterar i tid. En annan fördel är att alla leverantörsfakturor finns tillgängliga i systemet, säger Caroline.

För branscher

Affärskedjor

Entreprenad

Service

Handel

Ekonomi

Tillverkning

Har ni frågor om Pyramid?